Module4 Welkom bij Module4 Name Email 1. Begrip toon je door goed te luisteren en door de ander zijn verhaal te laten doen en te zeggen: (welke van onderstaande stellingen is niet juist) A. Dat hadden wij inderdaad anders kunnen doen. B. Ik kan mij goed voorstellen hoe u zich voelt. C. Helaas kan ik je daar niet bij helpen. D. Ik wil u graag van dienst zijn. 2. Wat is niet juist als het gaat om traumatische gebeurtenissen A. Het keer op keer vertellen van het verhaal hoort echter bij het verwerkingsproces. B. Maar al te vaak vermoedt de verteller dat de toehoorder zegt of denkt ‘het verhaal nu echt wel te weten’. C. Het is beter niet al te lang stil te staan bij een traumatische gebeurtenis. De kans op herhaling is groot. D. Bij het laten praten van de medewerker moeten we niet vergeten dat ‘het praten nooit overgaat’. 3. Welke stelling is juist: A. Verras een agressief persoon die een aanvalshouding aanneemt met een volledig tegengestelde reactie. B. Ga tegenover een agressief persoon staan en kijk hem strak aan. C. Laat een agressief persoon vooral geen stoom afblazen en toon nooit begrip D. Agressief gedrag is meestal heel persoonlijk en zo persoonlijk moet je het ook opvatten. 4. Welke stelling is juist: Er zijn belangrijke voordelen te behalen voor de onderneming door begrip te tonen op de werkplek na een traumatische gebeurtenis. Stelling 1: de direct betrokkenen worden in staat gesteld hun verhaal te doen en om hun eerste verdriet te kunnen uiten. Stelling 2: de terugkeer naar het werk zal er door verkort worden. A. Stelling 1 is juist, stelling 2 is niet juist. B. Stelling 2 is juist, stelling 1 is niet juist. C. Beide stellingen zijn onjuist. D. Beide stellingen zijn juist. Time's up